© 2018, 2019, emanat.si
en sl
Stara mestna Elektrarna - Elektro Ljubljana
nedelja, 16. 8. 2020 ob 21.00

Ker si že več mesecev pridno umivate roke, jih pridno razkužujete, pridno en dan nosite rokavice in jih drugi dan pridno ne, ker se pridno zdravite in pridno umirate, pridno kolesarite in nosite rože na sprehod, pridno delate in ste nasploh vsak dan še bolj pridni, bomo tudi mi, ustvarjalci, odgovorno in pridno po priporočilih vlade ubogali in naredili eno tako zabavno monodramo, kakršne je priden državljan željan zdaj, ko se lahko vrne v gledališče. Pridno bomo improvizirali, presenečali iz stavka v stavek. Vas in sami sebe. A tega presenečanja se bomo kmalu navadili. Tako vi gledalci kot mi ustvarjalci. Delili bomo občutek, da stvari ne obvladujemo, da ne vemo, kaj počnemo (saj jih v resnici ne!) in sploh ničesar ne bomo vedeli. Bomo pa vse dogajanje zadnjih mesecev pridno reciklirali in prav ničesar ne bomo vrgli stran. In kaj bomo potem? Kako, na kakšen način in predvsem za kaj bomo pa po tem?

Zdi se, da živimo v časih, ko lahko komedija in satira ugotovita, da ju je resničnost premagala. Težko je biti bolj smešen od resničnosti, ki danes postaja največji absurd absurda samega. Improvizacije, ki se jih igramo, da bi zadovoljili novim predpisom, vladnim izbruhom, svojim občutkom, so preplavile naš vsak dan in postale nova normala.

Improvizator Peter Frankl bo skupaj s prijatelji priredil zabavno monodramo za vse tiste, ki ste pogrešali gledališče in se vanj vračate željni zabave.

Brina Klampfer je absolventka magistrskega študija gledališke režije na AGRFT, magistra primerjalne književnosti ter vodja festivala dramske pisave Vzkrik. Do sedaj je režirala predstave 5fantkov.si, Druge, Glej, vitki študent v Gledališču Glej, zadnja je tudi prejela dve nagradi na festivalu Vizije 2016. Letos pripravlja magistrsko produkcijo v koprodukciji s Slovenskim mladinskim gledališčem Paloma, za katero je napisala besedilo in bo prispevala tudi režijo. V gledališkem prostoru deluje tudi kot dramaturginja, večino v sodelovanju z režiserjem Tinom Grabnarjem (Prekleti kadilci, Tartuffe, Gospa z morja, Martin Krpan, Starci). V svojem delovanju je inicirala več samostojnih projektov v okviru Društva KUD Krik, ki ga tudi vodi. Njeni projekti se večinoma gibljejo na meji med dramskim, performativnim in fizičnim. Večinoma časa sodeluje s Simono Semenič, njena mentorja na AGRFT pa sta Tomi Janežič in Janez Janša.

Peter Frankl se preživlja kot igralec in pedagog gledališke improvizacije. Je eden izmed ustanoviteljev Improvizacijskega gledališča Ljubljana - IGLU, ki ima svoj redni program v Menzi pri koritu in SiTi Teatru BTC. Trenutno uči v okviru šole gledališke improvizacije IGLU, poučeval je tudi v Šolski impro ligi ter po festivalih širom Evrope in Severne Amerike. Je del mednarodne mreže improvizatorjev Ohana, participativno-gledališkega dueta Human Calculator, intermedijskega impro projekta Laser Beasts, ulično-performativne skupine Trio Šardone, kolektiva Smrt Boga in Otrok, igralec v oddaji Osvežilna Fronta ter deluje kot umetniški vodja Improvizije. Svoj gledališki prvenec Stoli je režiral v Španskih borcih, kot plesalec/performer pa je sodeloval pri predstavah Gledališča Glej, AGRFT-ja, Emanata in Anton Brückner univerze v Linzu.

Brina Klampfer

Read more

Peter Frankl

Read more

Trailer

Zasedba

Režija: Brina Klampfer
Igra: Peter Frankl
Dramaturgija: Urša Majcen
Kostumografija in scenografija: Rosana Knavs
Video in glasba: Vid Merlak
Zahvala: Tajda Podobnik
Tehnična podpora: Igor Remeta, Andrej Petrovčič, Duško Pušica
Izvršna producentka: Maja Vižin
Stiki z javnostmi: Tamara Bračič Vidmar
Oblikovanje: Tanja Radež
Fotografija: Nada Žgank
Produkcija: Bunker, Ljubljana
S podporo: Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana, Evropska Unija – Program Ustvarjalna Evropa – Kultura, mreža ACT – Art, Climate, Transition

Organizacija: Emanat
V sodelovanju: Bunker

Izjave

“Za narodovo zdravje se ves čas giblje med čisto realpolitično površino ter v simptomih nakazano globino. V drugem se zdi zanimivejši. (...) Če predstava daje vtis nezaključenosti, je prav v njeni nezaključenosti tudi največji potencial. Iz amorfne mase motivov, referenc, čustev in komentarjev izluščiti elemente, ki lahko vodijo k radikalnemu političnemu gledališču.”
- Muanis Sinanović, pesnik in publicist, Kriterij

“Predstava Brine Klampfer Za narodovo zdravje (...) zasleduje tematiko družbenih sprememb in se naveže na najbolj nedavno družbeno politično obdobje, ki je prineslo številne realne spremembe na obdobje koronakrize in odnosa do umetnosti ter kulture znotraj njega in tik po njem, konkretneje. Izhaja iz zapisa poslanke Romane Tomc, ki kritično umetniško produkcijo odpravlja kot zajedavsko in poziva k javni podpori kulture šovbiznisa (izpostavi ansambel Modrijani) kot tistega sektorja, ki ponuja relevantne vsebine.”
- Anja Radaljac, Delo

“Ko gledališčnik postane komedijant, pevec, politik, odvrže idejo o nedostopnosti do gledalca, s čimer »podre« četrto steno. Osebni odnos in neprestana komunikacija Petra Frankla z gledalci, in hkrati s sodelavcem Vidom Merlakom, ki je skrbel za video in glasbo, sta predstavo naredila bolj priljudno in kritiko politične desnice spremenilo v posmehljivo zbadljivko."
- Ema Zevnik, dijakinja 3. letnika SVŠGUG, Kriterij


Brina Klampfer, Peter Frankl, Urša Majcen, Vid Merlak

predstava Sindikat 2020

Brina Klampfer in Peter Frankl: Za narodovo zdravje

nedelja, 16. 8. ob 21.00 – Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana

  • Stara mestna Elektrarna - Elektro Ljubljana

  • Trajanje

    50 minut

  • Žanr

    zabavna monodrama, satira, improvizacija

Deli ta dogodek
Odpri spletišče