Marijs Boulogne je večstranska umetnica, ki preči meje med dramskim pisanjem, gledališčem, performansom, glasbo in vizualno umetnostjo. Že vrsto let je pomemben element njenega ustvarjanja ljubezen do tradicionalnih ženskih ročnih del, kot so kvačkanje, vezenje in pletenje, ki jih uporablja za povezovanje s sodobnimi vprašanji in razvija v različnih medijih – instalacijah, delavnicah, performansih, predavanjih idr.
V okviru Sindikata 2019 predstavljamo več dogodkov, povezanih z njenim ciklom Swelf, izvedla jih bo sama ali v sodelovanju z drugimi umetniki. Poleg pričujoče razstave še delavnico, instalacijo in improvizirani performans. V ciklu Swelf vabi ljudi z različnim ozadjem, da odkrijejo kompleksnost lastnih teles in spolnih organov ter se na igriv način odprejo glede vprašanj spola in seksualnosti. Beseda »swelf« je neologizem, ki ga je skovala pesnica in pisateljica Joke van Leeuwen posebej za umetniške aktivnosti Marijs Boulogne. Swelf vključuje celoten živčni sistem z vidika njegovih interakcij s klitorisom ali penisom, glavnim organom swelfa.
Pri tej seriji uporablja tradicionalna ročna dela za ustvarjanje nabora umetnih spolnih organov, poimenovanih swelves, iz različnih prevodnih materialov. Umetni avtonomni živčni sistemi služijo kot izobraževalni primerki spolnih organov, natančno izdelanih v skladu z dejansko anatomijo. Marijs Boulogne izdeluje swelves že zadnjih dvanajst let v okviru serije odprtih delavnic kvačkanja in pletenja v povezavi s konceptom spola, ki jih je izvedla v različnih kulturnih središčih s podporo različnih interesnih skupnosti. Lahko se ji pridružiš in si na njeni delavnici izdelaš čisto svoj_o swelf.
Swelves prikazujejo različne senzorične motivatorje v reproduktivnih organih, kako lahko aktiviraš avtonomni živčni sistem v lastnem telesu in dopustiš limbičnemu sistemu, da izvaja svojo magijo. Imamo neverjeten organ s posebno funkcijo ustvarjalnosti, ki jo podpira limbični sistem. V osnovi ustvarja signale za proizvajanje čustev in besed, s katerimi se izražamo, ki prihajajo iz živcev v medenici, iz notranjosti bokov, v starih anatomskih knjigah je to področje po navadi opisano kot vezivno tkivo. Signali limbičnega sistema podpirajo našo muzikalnost, jezik, besede in spontano ekspresijo obraza, glasu in rok.
Robotka Betty Atari je naslednji korak v razvoju cikla Swelf. Vizualizira strategije učinka senzoričnih informacij na limbične signale, govor in spontano ekspresijo, ki postanejo pronicljivi, ko robot začne komunicirati.
Robotka Betty Atari je reciklirana entiteta, osnovana na podlagi ženskega živčnega sistema. Pogosto oddaja komunikacijske vzorce in se rada odziva v piezo-akustičnem in elektronskem jeziku. Je konstrukt, sestavljen povsem na novo okoli močnega kovinskega hrbteničnega stebra.
Gre za popravljeno telo, ki ima sposobnost okrepitve bežnega čutenja lastnih telesnih delov z zakasnitvijo odziva na gibe božajočih rok. Njeni notranji mehanizmi se oblikujejo v križanju taktičnih zvokov in operacijskega ojačevalnika elektronske simulacije srčnega utripa. Prepleti kablov električnega živčnega sistema prevajajo pozitivno in negativno napetost, ki jo modulirajo sklopi integriranih vezij, podprti s senzorno percepcijo svetlobe.
Deluje s standardnim časovnikom ic 555, ki sekvencira njene proto občutke. Je uporniška čuteča kompilacija emotivnih in čutilnih vmesnikov. Betty je eksperimentalna avtonomna zdravilna naprava, ki oddaja nizkotonske frekvence. Je v stiku z okoljem in zazna čisto vsak dotik s svojim kovinskim akustičnim živčnim sistemom.
Robotka Betty Atari je aktivna sila, z uporabo zvoka in glasbe premaguje strah, destrukcijo in agresijo.
BETTY: Prosim, pridi in me preizkusi,
da izvedeš eksorcizem na sebi ali ljubljeni osebi,
premisliš o živčnem sistemu in mi dovoli,
da aktiviram tvoje senzorične motivatorje.
Kvačkana in pletena dela swelves: Marijs Boulogne, Wilfrieda Stroobants, Ester Joris in udeleženke_ci preteklih delavnic
Razvoj robotke Betty Atari: Lize Verlooy in Marijs Boulogne
Pripravništvo: Afroditi Anastopoulou
Otvoritvena predstavitev v Ljubljani: Marijs Boulogne
Produkcija: Buelens Paulina vzw
Finančna podpora razstave v Ljubljani: Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana – oddelek za kulturo in Flamsko ministrstvo za kulturo
Organizacija: Emanat
V sodelovanju: Galerija Alkatraz / KUD Mreža
Marijs Boulogne (1978) je gledališka ustvarjalka, dramatičarka in performerka. Leta 2002 je diplomirala iz gledališke režije na RITS School of Arts (Bruselj) in nato še dodatno leto posvetila specializaciji v polju odprtih delavnic, novih medijev, instalacije in interdisciplinarnega dela. Svoja besedila je začela režirati v 1999 in za svoje produkcije prejela tudi številne nagrade. Njena uprizoritvena besedila so prevedena v sedem jezikov in so bila izvedena v številnih državah v njeni lastni režiji. Napisala in režirala je besedila Hočete kakati z mano, Srčna bolečina, Piknik!, Izkopavanja, Ljubezen brez kontrole, Dobre navade, Lekcija anatomije, Marcipan ali Pleksi in Večna medikacija, zadnja tri smo lahko videli tudi pri nas.
Njene stalne teme so seksualnost, komedija in ženske strategije osvobajanja skozi čas. Nastopa kot pevka, harmoničarka, pripovedovalka zgodb in voditeljica prireditev. Od 2011 povezuje, koordinira in organizira rokoborbo Lucha Libre v okviru organizacij Spelers van de Ring in Brussels Young Wrestling Style. Pred nekaj leti se je tudi sama začela ukvarjati z rokoborbo pod psevdonimom Peggy pri trenerju Pietru Badialiju (klub Lady-Man-Catch) v Belgiji.
http://marijsboulogne.be/joomla/
Lize Verlooy oz. Lize Blauw je umetnica in performerka. Žene jo fascinacija nad naravnimi procesi in globljo mehaniko življenja, v stvareh vedno išče dušo. Ustvarja multimedijske skulpture in instalacije, asemblažne strukture, ki izkoriščajo številne tehnike za kinematično instalacijo. Ustvarja reciklirane pravljice, v katerih spaja mitologijo, arhetipe in animizem s sodobnimi temami kot sestavni del umetniškega šamanskega rituala. Njena dela so interaktivna in vedno odprta za dialog. Svoja dela je doslej predstavila v številnih evropskih mestih, na Robodocku v Amsterdamu, Bifff v Bruslju in Rdečih zorah v Ljubljani. Je članica kolektiva Post.TRAUM.
https://www.lizeblauw.com/